OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Fuel Pressure Regulator 1 Uitvoering
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.
Wat betekent dat?
de brandstof drukregelaar is verantwoordelijk voor het handhaven van een constante brandstofdruk. Sommige voertuigen hebben een brandstofdruk ingebouwd in de brandstof rail montage. Andere voertuigen met een returnless brandstoftoevoer, de regelaar een deel van de brandstofpompmodule binnenzijde van de tank.
returnless brandstofsystemen zijn computergestuurd en de brandstofpomp vermogen en feitelijke brandstofrail druk wordt bepaald door een brandstofdruksensor de rail die toepassingen de temperatuur van de brandstof naar de werkelijke druk te bepalen. De Powertrain besturingsmodule of motor controle module (PCM / ECM) heeft vastgesteld dat de brandstofdruk geboden is niet binnen de specificaties en zal de DTC P0089
Let op te stellen. Bij auto’s uitgerust met returnless brandstofsystemen met slechts een toevoerleiding – waarbij de brandstof niet terug te keren naar de tank, moet de brandstofdruk opgedragen en actuele waarden worden gecontroleerd met behulp van een geavanceerde scanner voor de controle van deze waarden. Als er andere codes zoals Lean o2 sensoren aanwezig met de P0089, moet de P0089 code eerst worden opgelost alvorens andere codes
Zie brandstofdrukregelaar motorcodes:.
Symptomen
De symptomen van een P0089 DTC kunnen zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0089 problemen code kunnen omvatten:
Mogelijke oplossingen
Fuel druk strong> – brandstofdruk kan worden gecontroleerd met behulp van een mechanische manometer aan de brandstofrail. Indien de brandstofdruk in de fabriek Specificaions, kan er een fout in de brandstofdruksensor geven onjuiste aflezingen de PCM / ECM zijn. Wanneer een brandstof druktest poort niet beschikbaar is, kan de brandstofdruk alleen worden gecontroleerd met behulp van een geavanceerde scanner of door splicing adapter armaturen in tussen de brandstofleidingen en brandstof rail.
Benzinepomp strong > – brandstofpomp uitgang wordt bepaald door de PCM / ECM en kan worden geregeld door een externe Brandstofbeheer computer. De brandstofpomp kan duty cycle gecontroleerde voertuigen met returnless brandstof systemen. Een geavanceerde scan tool kan nodig zijn om de uitvoer van deze soort brandstof systemen te controleren. Test de brandstofpomp voldoende vermogen door het plaatsen van de brandstofpomp bedrading. Sommige auto’s zijn niet toegankelijk gemakkelijk de brandstofpomp bedrading te testen. Controleer de accuspanning aan de positieve klem van de brandstofpomp met een digitale volt ohm meter in de hand volt schaal met de positieve draad in de voedingsleiding en de negatieve draad op een bekende goede grond met de sleutel in de aan of bedrijfsstand. De brandstofpomp voedingsdraad uitsluitend toegevoerde spanning tijdens starten van de motor of voertuig dat aandoening. Voltage weergegeven dat dicht bij de werkelijke accuspanning.
Als er onvoldoende vermogen, vermoedt dat de bedrading naar de brandstofpomp en spoor terug om te bepalen of er een grote weerstand in de bedrading, losse draden of loose / vuile aansluitingen. Op brandstofretourleiding stijl pompen, kan de grond worden gecontroleerd met de DVOM ingesteld op ohmschaal met hetzij lood op de aarddraad en de andere leiding op een goed bekende aarde. Weerstand moet zeer laag zijn. Op returnless stijl brandstofsystemen, kan de trigger draad worden gecontroleerd met behulp van een grafische multimeter of oscilloscoop set om de duty cycle schaal. Typisch de duty cycle van de brandstofpomp computer zullen dubbel worden wat de computer opgedragen duty cycle naar het bevel van de PCM / ECM. Met de grafische multimeter of oscilloscoop, zal de positieve aansluitgeleider worden aangeboord de signaaldraad en de negatieve draad op een bekende goede grond, kan het nodig zijn om te bepalen welke draad correct door een fabriek bedradingsschema is. De werkelijke duty cycle moet ongeveer het dubbele van wat de PCM / ECM is indrukwekkend, als de duty cycle wordt getoond is de helft van het bedrag, de instellingen op de DVOM moet mogelijk worden aangepast aan de aard van de duty cycle tegemoet wordt getest. P >
Fuel lijnen strong> – Kijk voor fysieke schade of geknikt brandstofleidingen dat een beperking in de aanvoer of retour brandstofpomp lijnen zou veroorzaken. Het kan nodig zijn de brandstoffilter verwijderen om te bepalen of het brandstoffilter verstopt is en moet worden vervangen, moet het vrij in de stromingsrichting stroomt aangegeven met een pijl op het brandstoffilter. De voertuigen zijn niet uitgerust met brandstoffilters, en het filter op de inlaat van de brandstofpomp zelf, zal het nodig zijn de brandstofpompmodule verwijderen om te bepalen of er veel afval in de tank of het brandstoffilter is gebroken of geknepen die ook brandstoftoevoer naar de pomp kon beperken
regelaar strong> -. bij voertuigen met een rendement stijl brandstofsysteem, de regelaar meestal op de brandstofrail zelf. De brandstofdrukregelaar heeft gewoonlijk een vacuümleiding die mechanisch brandstof beperken afhankelijk van de hoeveelheid van vacuum door de motor geleverde. Controleer op beschadigde of losse zuigslangen aan de regelaar. Indien het vacuüm slang brandstof erin, kan de regelaar een interne lek een drukverlies zou veroorzaken. Gebruik van een niet-schadelijk klem, kan de slang worden afgeknepen nadat de brandstof drukregelaar – indien de brandstofdruk is groter bij een beperking van de retourzijde van de regelaar, kan de regulator schuld. Aan returnless systemen kan de brandstofdrukregelaar zich binnen de gastank op brandstofpompmodule en het kan nodig zijn om de brandstofpompmodule vervangen als een volledig samenstel.
Brandstofdruksensor strong> – Test de brandstofdruksensor door verwijdering van de connector en controle weerstand over de aansluitingen met de DVOM ingesteld op ohm schaal met de positieve en negatieve draad op een van de connectoren. Resistance moeten binnen fabrieksspecificaties. Controleer op referentiespanning naar de brandstofdruksensor met een fabriek schakelschema waaraan draden van stroom te bepalen om de sensor met de DVOM volt ingesteld op schaal met de positieve aansluitgeleider van de voedingsdraad en de negatieve draad op een bekende goede grond. Spanning moet ongeveer 5 volt, afhankelijk van het voertuig.
Als de spanning buiten de specificaties, sporenelementen de bedrading terug om te bepalen of er teveel weerstand in de draad stroom aan de sensor. De signaaldraad kan worden gecontroleerd met de DVOM volt ingesteld op schaal met de positieve draad getapt in de signaaldraad en de negatieve draad op een goed bekende wegdek bij een voertuig en werkt. De weergegeven spanning moet overeenkomen met de fabrieksspecificaties afhankelijk van de buitentemperatuur en de temperatuur van de brandstof binnen de lijnen. De PCM / ECM converteert de spanning naar een temperatuur werkelijke brandstofdruk bepalen. Het kan nodig zijn om de spanning te controleren op PCM / ECM kabelboomconnector en te bepalen of er een spanningsverschil. Indien de spanning op de PCM / ECM is niet hetzelfde als de spanning aan de brandstofdruksensor weergegeven, kunnen er grote weerstand in de bedrading.
Haal de PCM / ECM kabelboomconnector en brandstofdruksensor connector te controleren op grote weerstand met de DVOM ingesteld op ohmschaal met hetzij lood op elk uiteinde van de gordels. Weerstand moet zeer laag zijn, kan elke grote weerstand een fout in de bedrading of dat er een kortsluiting naar of gemalen aanwezig zijn. Zoek een kortsluiting naar het verwijderen van de PCM / ECM kabelboom kader van de DVOM volt ingesteld op schaal met de positieve draad op de pen voor de brandstof druksignaal en de negatieve draad op een bekende goede grond. Als de spanning gelijk aan of hoger referentie, kan er een kortsluiting naar en de bedrading moet terug te voeren om te bepalen of er een korte. Controleer op een kort naar massa door de DVOM de ohmschaal met hetzij lood op de signaaldraad aan het PCM / ECM kabelboomconnector en de andere leiding op een goed bekende aarde. Als er weerstand is aanwezig, kan er een korte te malen en de bedrading zal moeten terug te voeren om te bepalen waar er een korte aan de grond
Andere brandstofdruk foutcodes zijn onder andere:.
Related DTC discussies
Schrijf u nu in om een vraag te stellen (gratis)
Ik krijg minder kracht, Dienst stabiliteit controle systeem Bericht op 2010 Equinox Vin: 2CNALBEW6A6221921. Ik heb ook 4 permanente DTC’s P228D, P0016, P0017 & P0089. In aanvulling op dat ik meerdere cilinder misfire. Dit is na het installeren van een nieuwe GM-motor 12655766, dat is waarschijnlijk …
Hallo , Newbie hier, proberen te achterhalen wat de beste manier om dit probleem op te posten op mijn ’03 2500 Sierra Duramax / Allison. Geen specifieke codes kwamen op het instrumentenpaneel. Alleen de woorden ‘batterij niet opladen’. Geen duidelijke symptomen of problemen, truck lijkt te werken en het starten prima. Besloten om een …
& nbsp lopen;
welke rol heb ik nodig om te vervangen als ik krijgen de faultcode P0089? Veel dank voor het helpen van mij, Carl ….
Hallo, in mijn Malibu 2002 3.1l engine ik had een P4200 code. Ik vraag me af wat het is. Eigenlijk had ik veel codes. Hier is de lijst: 1ste scan: P0181 brandstoftemperatuursensor A Circuit Range / performance P0089 Fuel Pressure Regulator 1 Prestatie (hogere druk dan espect) P4200 ??? 2e scan: P0442 EVAP s …
Can any1 help me als ik heb een probleem in mijn nissan hardbody YD25 2500cc. Het toont me OBD P0089. Ik ben niet met de versnelling als het nodig is om dit te doen. Iv veranderde de brandstofdruksensor maar tevergeefs. Plz help me …
Deze codes worden getoond op mijn ECM samen met een Zeer ruwe inactief en low power mode, service Stabilitrak alarm. Ive gezocht op hier en vond een zeer gelijkaardige post, maar de man had de motor verwisseld met een 2011 motor en het probleem was de verkeerde nokkenas actuators. Ik deed een distributieketting replacemen …
Ik heb een a4 avant quatro. 2.0T …. Ik krijg p0089 – Brandstof Drukregelaar, P0171 – systeem te arm bank 1, en p0507 – Idle Control-systeem RPM hoger dan verwacht.
& nbsp vervangen b>
Het Generic foutcode P0089 is iemand in staat om te helpen met deze code. Als de motor gaat branden het gaat in slap modus een van de traction control lichten ook kom op, heb ik al schoongemaakt de EGR-klep …
De auto heeft 161.000 mijl op het en de check engine licht kwam. OBD codes P0089, P0014 en P228D verschijnen op de lezer. Auto rijdt luid en traag. Zal het vervangen van de brandstofdruksensor het probleem te verhelpen of zullen er andere problemen die moeten worden aangepakt …
?
Toont codes; p0016 P0017 P228D P0089 Elk advies zou worden gewaardeerd Waar te beginnen …
?
meer hulp nodig met een p0089 code
Als u nog steeds hulp nodig heeft met betrekking tot de P0089 foutcode, kunt u uw vraag in onze gratis garage forums.
Delen span>
OPMERKING: Deze informatie is louter ter informatie. Het is niet bedoeld als reparatie-advies en wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele acties die u op elk voertuig te nemen. Alle informatie op deze site is auteursrechtelijk beschermd.