P0080 controle Ovenklep Solenoid Circuit High (Bank 1)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Valve Controle Solenoid Circuit High (Bank 1)

Wat betekent dat?

Deze code is een generieke OBD-II aandrijflijn code, dat middelen toepassing op alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), alhoewel specifieke reparatiestappen kan variëren afhankelijk van het model.

bij voertuigen met variabele kleptiming ( VVT), de motorregeleenheid / Motormanagementsysteem (ECM / PCM) de nokkenasstand door regeling van de motorolie in de solenoïdeklep om de positie van de nokkenas veranderen. De solenoïdeklep wordt bestuurd via een pulsbreedte gemoduleerd signaal (PWM) van de ECM / PCM. De ECM / PCM controleert dit signaal en indien de spanning bovenstaande specificatie, zal deze foutcode ingesteld en verlichten de storingsindicatielampje (MIL).

Bank 1 verwijst naar de zijkant van de motor met cilinder # 1 – zorg ervoor om te controleren volgens de specificaties van de fabrikant. De uitlaatklep solenoïdeklep bevindt zich meestal op het uitlaatspruitstuk van de cilinderkop. Deze code is vergelijkbaar met codes P0078 en P0079. Deze code kan ook gepaard gaan met P0027

Symptomen

De symptomen van een P0080 kunnen zijn:.

  • ‘motor controleren licht verlicht (Storing lampje)
  • voertuig kunnen last hebben van slechte acceleratie en een verminderde brandstofverbruik
  • mogelijke oorzaken

    Mogelijke oorzaken kunnen zijn:.

  • Draadhulzen slechte of verbroken
  • solenoïdeklep open circuit
  • Kortsluiting naar
  • Defecte ECM
  • Diagnose stellen

    Wire harness – Controleer of unplugged harnas verbindingen, look voor corrosie of losse draden aan op de aansluitingen. Loskoppelen kabelboomconnectoren van solenoïde en PCM hand van een schakelschema vind + en – draad aan de solenoïde. De solenoïde kan bodemzijde of vermogen side gecontroleerd, afhankelijk van de toepassing. Neem contact op met de fabriek elektrische schema’s om de energiestroom in het circuit te bepalen. Met een digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op de instelling ohm, controleer weerstand tussen elk einde van de draad. Een te beperken kilometerteller van het DVOM kan een breuk in de bedrading, losse verbinding of terminal

    magneetklep -. Met de draadbundel aan de solenoïde losgekoppeld, met het DVOM ingesteld op ohm, controleren op weerstand tussen elk van de elektrische aansluitingen van de magneetklep zelf. Met de fabrieksspecificaties of een bekende goede magneetklep indien beschikbaar om te bepalen of er weerstand in de spoel. Indien er een te beperken of zeer lage weerstand lezing van de DVOM, de solenoïde waarschijnlijk defect

    Kortsluiting naar -. Trek het harnas de PCM / ECM en zoek de draden aan de magneetklep. De DVOM ingesteld op de Volt schaal sluit de negatieve draad op de grond en de positieve draad aan de kabel (s) naar de magneetklep. Controleer op spanning als er spanning kan er een kortsluiting naar de kabelboom. Zoek de korte aan de macht door de stekker harnas connectoren en het testen van de bedrading terug naar de elektromagnetische

    PCM / ECM -. Als alle bedrading en de solenoïdeklep controles oke, zal het nodig zijn om de elektromagnetische tijdens motor controleren bediening door opnieuw sonderen van de draden aan de PCM / ECM. Met behulp van een geavanceerde scan tool die de motor functies zullen lezen, toezicht houden op de duty cycle geboden de magneetklep. Het zal nodig zijn om de elektromagnetische tijdens werking van de motor onder verschillende toerental van de motor en de lading te controleren. Met een oscilloscoop of grafische multimeter de duty cycle schaal sluit de negatieve draad op een bekende goede bodem en de positieve draad aan beide draden terminal van de solenoïde zelf. De lezing over de multimeter gereedschap moet overeenkomen met de opgedragen duty cycle op de scan tool. Als ze tegenover, kan de polariteit worden omgekeerd – Sluit de positieve draad anderzijds lipklem aan de solenoïde en hertest te controleren. Als het signaal gedetecteerd van de PCM is constant op, kan er een storing met de PCM zelf.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p0080
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p0080

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp