P007A Inlaatluchtkoeler temperatuurvoelercircuit Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Inlaatluchtkoeler temperatuurvoelercircuit Bank 1

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke aandrijflijn code, wat betekent dat van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een laadluchtkoeler temperatuursensor (Chevrolet, Ford, Toyota, Mitsubishi, Audi, VW, etc.). Hoewel algemeen kan de exacte reparatiestappen variabel merk / model.

Een turbocompressor is eigenlijk een luchtpomp gebruikt om kracht lucht in de motor. Binnenin zijn er twee delen:. De turbine en de compressor

De turbine is met het uitlaatspruitstuk, waar het wordt aangedreven door uitlaatgassen bevestigd. De compressor hecht aan de luchtinlaat. Beide zijn verbonden door een as, dus als de turbine draait, draait ook de compressor, zodat inlaatlucht naar de motor worden getrokken. Koelere lucht biedt dichtere opneming rekening aan de motor en dus meer macht. Hierdoor zijn veel motoren die zijn uitgerust met een laadluchtkoeler, ook bekend als een intercooler. Laadluchtkoelers ofwel lucht-vloeistof of lucht-luchtkoelers, maar de functie is hetzelfde – afkoelen lucht die de inlaat.

Een laadluchtkoeler temperatuursensor (CACT), wordt gebruikt om de temperatuur en daarmee de dichtheid te meten van uittredende lucht die de luchtkoeler. Deze informatie wordt naar de aandrijflijn (PCM) wanneer wordt vergeleken met de inlaatluchttemperatuur (en in sommige gevallen motorkoelvloeistoftemperatuur en uitlaatgasrecirculatiesysteem temperatuur) om intercooler prestaties te bepalen. De PCM stuurt een referentiespanning (gewoonlijk 5 volt) via een inwendige weerstand. Vervolgens meet de spanning intercooler temperatuurwisselingen bedoeld.

Opmerking: soms het CACT behoort tot de boost druksensor

Code P007A ingesteld wanneer het PCM een storing in de bank 1 laadluchtkoeler temperatuursensor detecteert.. Op meerdere banken motoren, bank 1 verwijst naar de bank van cilinders die de # 1 cilinder heeft

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze codes is matig.

De symptomen van een P007A motorcode kunnen zijn:

  • Illuminated check engine licht
  • Slechte prestaties van de motor
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • voertuig vast in ” slap ” mode
  • roetfilter regeneratie geremd (indien aanwezig)
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor P007A code zijn:

  • sensor defect
  • bedradingsproblemen
  • Mislukte of beperkte laadluchtkoeler
  • Defecte PCM
  • Diagnose en herstelprocedures

    Begin met visuele inspectie van de laadluchtkoeler temperatuursensor en de bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Ook visueel op de intercooler en leidingen. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement.

    Vervolgens cheque van bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.

    De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.

  • Doe enkele voorlopige circuit testen: gebruik een scanner om de temperatuur sensor data parameter inlaatlucht koelvloeistof te controleren. Koppel de CACT sensor; de scantool waarde moet dalen tot een zeer lage waarde. Vervolgens sluit een hulpdraad over de aansluitingen. Als de scan tool toont nu een zeer hoge temperatuur, de aansluitingen zijn geluid en de ECM kan de ingang herkennen. Dit betekent het probleem het meest overeenkomt met de sensor en geen circuit of PCM probleem
  • Test de sensor. Ontkoppel de laadluchtkoeler temperatuursensor connector. Vervolgens meet de weerstand tussen de twee sensorklemmen behulp van een digitale multimeter ingesteld op ohm. Start de motor en kijk naar de meter waarde; de waarden moeten geleidelijk opwaarts afnemen naarmate de motor opwarmt (controleer de motor temperatuurmeter op het dashboard te zorgen voor de motor op bedrijfstemperatuur). Als motortemperatuur stijgt maar CACT weerstand niet afneemt, het defect is en vervangen moet worden.
  • Controleer de keten

  • Controleer de referentiespanning zijde het circuit: contact aan, een digitale multimeter ingesteld op volt te controleren op een 5 volt referentie van het PCM in een van de twee laadluchtkoeler temperatuursensor terminals. Indien geen referentiesignaal aanwezig is, sluit de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de referentiespanning pin op de CACT en de referentiespanning pin op de PCM. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, er continuïteit is.
  • Als alles goed is tot op dit punt, zult u wilt controleren of er 5-volt uit de PCM aan de referentiespanning terminal . Als er geen 5-volt verzoek van het PCM, PCM waarschijnlijk defect
  • Controleer op de belastingzijde van de schakeling. Sluit de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de aardaansluiting de laadluchtkoeler temperatuursensor en de aardklem op de PCM. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit. Vervolgens controleren of de PCM een goede grond door het bevestigen van een meter leiden tot de PCM aardklem en de andere chassismassa. Opnieuw, als het meetinstrument buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en omdat moet worden gelokaliseerd en gerepareerd.
  • Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p007a
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p007a

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp