OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Inlaatluchtkoeler temperatuurvoelercircuit Bank 1
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke aandrijflijn code, wat betekent dat van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een laadluchtkoeler temperatuursensor (Chevrolet, Ford, Toyota, Mitsubishi, Audi, VW, etc.). Hoewel algemeen kan de exacte reparatiestappen variabel merk / model.
Een turbocompressor is eigenlijk een luchtpomp gebruikt om kracht lucht in de motor. Binnenin zijn er twee delen:. De turbine en de compressor
De turbine is met het uitlaatspruitstuk, waar het wordt aangedreven door uitlaatgassen bevestigd. De compressor hecht aan de luchtinlaat. Beide zijn verbonden door een as, dus als de turbine draait, draait ook de compressor, zodat inlaatlucht naar de motor worden getrokken. Koelere lucht biedt dichtere opneming rekening aan de motor en dus meer macht. Hierdoor zijn veel motoren die zijn uitgerust met een laadluchtkoeler, ook bekend als een intercooler. Laadluchtkoelers ofwel lucht-vloeistof of lucht-luchtkoelers, maar de functie is hetzelfde – afkoelen lucht die de inlaat.
Een laadluchtkoeler temperatuursensor (CACT), wordt gebruikt om de temperatuur en daarmee de dichtheid te meten van uittredende lucht die de luchtkoeler. Deze informatie wordt naar de aandrijflijn (PCM) wanneer wordt vergeleken met de inlaatluchttemperatuur (en in sommige gevallen motorkoelvloeistoftemperatuur en uitlaatgasrecirculatiesysteem temperatuur) om intercooler prestaties te bepalen. De PCM stuurt een referentiespanning (gewoonlijk 5 volt) via een inwendige weerstand. Vervolgens meet de spanning intercooler temperatuurwisselingen bedoeld.
Opmerking: soms het CACT behoort tot de boost druksensor
Code P007A ingesteld wanneer het PCM een storing in de bank 1 laadluchtkoeler temperatuursensor detecteert.. Op meerdere banken motoren, bank 1 verwijst naar de bank van cilinders die de # 1 cilinder heeft
Code Ernst & Symptomen
De ernst van deze codes is matig.
De symptomen van een P007A motorcode kunnen zijn:
Oorzaken
Mogelijke oorzaken hiervoor P007A code zijn:
Diagnose en herstelprocedures
Begin met visuele inspectie van de laadluchtkoeler temperatuursensor en de bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Ook visueel op de intercooler en leidingen. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement.
Vervolgens cheque van bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.
De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.
Controleer de keten