OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Air Assisted Injector Controle Circuit hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen die een luchtondersteund brandstofinjector hebben. Merken van de voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Subaru, Jaguar, Chevrolet, Dodge, VW, Toyota, Honda, enz. Maar vooral toont alleen op Subaru en Jaguar voertuigen. Hoewel algemeen, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model / engine.
De Air Assisted injector is vergelijkbaar met een normale brandstof injector. Net zoals de naam al aangeeft, het maakt gebruik van lucht om te helpen bij het verstuiven van de brandstof die wordt geïnjecteerd / gespoten. In de meeste gevallen wordt deze bijzondere injector gebruikt om te helpen met een koude start. Wanneer de motor koud is, het is een rijker lucht / brandstofmengsel (meer brandstof) om te beginnen.
De atomisering dat gebeurt wanneer lucht wordt ingebracht in een normale injector eenvoudigweg gewenst omdat dit helpt bij een gelijkmatiger verdeelde nevel. Dit is van belang omdat het algemeen zijn deze systemen slechts één injector gemonteerd op het gasklephuis of inname en het vernevelde brandstofnevel verdeeld tussen X nummercilinders.
De ECU (motorregeleenheid) verlicht de motor licht met P0067 en bijbehorende codes als het monitoren voorwaarde buiten een bepaald bereik binnen het Air Assisted Injector’s circuit. In het algemeen is dit een elektrisch probleem, maar soms een interne storing in de injector zelf kan leiden tot deze aandoening.
P0067 Air Assisted Injector Controle Circuit High code wordt ingesteld als de ECM-monitoren één of meer hoge elektrische waarde binnen het circuit. Deze lucht bijgestaan injector DTC is nauw verwant aan P0065 en P0066.
Wat is de ernst van deze DTC?
Ik zou zeggen dat de ernst van deze code is matig tot laag. Reden hiervoor is, het zal niet van invloed op de algehele prestaties van de motor op de normale bedrijfstemperatuur. Dat gezegd zijnde, het zal moeten uiteindelijk worden aangepakt zo consistent koude start met een mogelijk arm mengsel ernstige schade op de lange termijn zou kunnen veroorzaken.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P0067 motor code kan zijn:?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn de stappen voor probleemoplossing?
Zorg ervoor dat u voor bulletins technische dienst (TSBs) voor uw voertuig. Toegang krijgen tot een bekende fix kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Extra
Wanneer u werkt met elektrische systemen, enkele van de fundamentele instrumenten die zijn een goed idee te hebben zijn:
Veiligheid Tips
Basic Step # 1
Raadpleeg de service manual voor de locatie van de injector van uw specifieke merk en model. De meeste tijden, vindt u de injector gemonteerd op het gasklephuis zelf. Soms is het vacuüm lijnen / pakkingen rond de injector lek waardoor het buiten het gewenste bereik, pay bijzondere aandacht uit te voeren hier, omdat dit het beste geval zou zijn. Fixing onderdrukslangen / pakkingen algemeen goedkoop en gemakkelijk te repareren. Met de motor draait, luisteren naar een abnormale fluitje geluiden om scripties slangen wijst op een lek. Als je weet hoe je een vacuümmeter bedienen, wil je het vacuüm in het inlaatsysteem controleren terwijl de motor draait. Neem uw bevindingen en te vergelijken met uw specifieke gewenste waarde
. OPMERKING: Vervang alle gekraakt onderdrukslangen. Deze problemen zijn staat te gebeuren en als je het vervangen van slangen, moet u controleren de rest om jezelf te voorkomen dat een toekomstige hoofdpijn.
Basic Step # 2
Test uw injector. De gewenste elektrische waarden binnen de injector varieert sterk tussen merken en modellen, maar verwijzen naar uw service handleiding voor de specificaties. Hoogstwaarschijnlijk zal dit betekenen dat het gebruik van uw multimeter om de weerstand tussen de elektrische pennen op de injector te meten
. OPMERKING: Gebruik altijd geschikte multimeter leidingverbindingsorganen bij het testen van pinnen / connectoren. Te vaak, techs buigen pinnen bij het testen van elektrische onderdelen waardoor hard-to-diagnose intermitterende problemen. Wees voorzichtig!
Basic Tip # 3
Zoek de elektrische connector op de injector. Controleer op corrosie of defecten aanwezig. Repareren of vervangen als dat nodig is. Gezien de ligging van de injector, kan het harnas worden geleid rond een aantal strakke gebieden waar schuren kunnen voorkomen. Zorg ervoor dat het harnas en draden zijn in goede staat en zijn goed beveiligd
Let op:.. Zorg ervoor dat de accu loskoppelen voordat u elektrische herstellingen
Basic Stap # 4 p >
Test de injector circuit. U kunt in staat zijn om de aansluiting op de injector zelf en het andere uiteinde op de ECM te verbreken. Als dit mogelijk is en gemakkelijk in uw geval, kunt u ervoor zorgen dat u krijgt de continuïteit van de draden in het circuit. Over het algemeen vindt u een multimeter gebruiken en test de weerstand binnen het betreffende circuit. Een andere test je kan doen is een spanningsverlies test. Het zal de integriteit van de draad vast te stellen.
Basic Stap # 5
Afhankelijk van de mogelijkheden van uw scanner is, kunt u in staat om de werking van de Air bijgestaan injector de gaten te houden wanneer het voertuig draait. Als u de werkelijke waarden kunnen controleren en ze te vergelijken met bepaalde gewenste waarden, kan dit u helpen bij het bepalen van wat er gaande is.