P0049 turbocompressor / Supercharger Turbine Overspeed

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

turbocompressor / Supercharger Turbine Overspeed

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Toyota, etc.). Hoewel generieke, specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als u een code P0049 in een ingerichte OBD-II hebben ondervonden, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft gedetecteerd een turbocharger of supercharger turbine hoog toerental. Deze code kan worden toegeschreven aan een mechanische of elektrische storing in het geforceerde luchtinlaat (FAI) systeem.

geforceerde luchtinlaatsystemen, turbo aanjagers en beide worden gebruikt aan motorwerking te verhogen. Het ontwerp wordt omgevingslucht getrokken in elk type inrichting, die vervolgens comprimeert de lucht dwingt in de motor verbrandingskamers. De wijze waarop zij worden aangedreven is het belangrijkste verschil tussen de turbocompressor en supercharger. Terwijl de compressor wordt aangedreven door een riem die loopt de motor krukas, wordt de turbo aangedreven door de uitlaatgassen van de motor. Met het oog op de lucht die wordt ingevoerd om de motor nog koeler en dichter te maken, FAI systemen vaak gebruik van een soort van intercooler. Een methanol of koud water injectie kan ook worden gebruikt voor dit doel.

De boost controller is gewoonlijk een geïntegreerd onderdeel van het PCM. Gegevens van de motor en transmissie sensoren wordt berekend door het PCM om de mate van vuldruk vereist voor de motor uit te voeren op een optimaal niveau te bepalen. Te bepalen of vuldruk voldoet gewenste niveau wordt bewaakt (door de PCM) via een of meer boost druksensoren. De PCM vergelijkt de werkelijke vuldruk met de gewenste vuldruk en activeert bypass regelkleppen en / of afblazen kleppen (indien nodig) een overboost aandoening.

De meeste bypass regelkleppen en blaas afsluiters voorkomen worden bediend elektronisch. Voorafgaand aan het proberen van een diagnose voor een code P0049, raadpleeg dan een betrouwbare informatie bron in het voertuig (zoals All Data DIY) voor informatie over de geforceerde lucht inductie systeem voor uw voertuig.

Als de PCM een boostniveau druk die hoger is dan de geprogrammeerde grens detecteert, wordt een code P0049 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Related turbo / supercharger motor foutcodes:

  • P0045 turbocompressor / supercharger Boost control ” A ” Circuit / Open
  • P0046 turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit Range / performance
  • P0047 turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit Low
  • P0048 turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit hoog
  • Symptomen & Ernst

    Een ware turbo / supercharger overboost’ aandoening kan ernstige FAI inrichting en / of motorschade derhalve een opgeslagen code P0049 moeten worden beschouwd als ernstig.

    De symptomen van een P0049 code kunnen omvatten:

  • Harde geluiden uit de wastegate en / of slangen bijzonder bij het accelereren
  • dikke zwarte rook uit de uitlaat
  • Hoger motor en / of transmissie temperaturen
  • Spark detonatie mogelijk vanwege verhoogde cilindertemperatuur
  • vervuild bougies
  • Aanvullende codes ook worden opgeslagen, met inbegrip van andere turbo boost gerelateerde codes, klopsensor codes of ontstekingsfouten codes
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Defecte boost druksensor
  • Bad turbocharger bypass klep, wastegate of blow-off valve
  • Mechanische turbo / supercharger storing
  • Disconnected , gebarsten of samengevouwen vacuümleidingen (vacuum bediende omloopklep)
  • verbroken of beschadigde turbo slangen
  • losse, gecorrodeerde of losgekoppeld elektrische connectors laaddruk voelerkring
  • Defecte PCM, boost controller, of PCM progr amming fout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een betrouwbare informatie over het voertuig bron (zoals All data DIY), en een handleiding oppepper drukmeter zal nodig zijn om een ​​code P0049 vast te stellen.

    ik wil graag beginnen met een grondige inspectie van alle bedrading, turbocharger levering slangen en vacuümslangen gerelateerde aan de turbocompressor en de boost control-systeem, bij een poging om een ​​P0049 vast te stellen.

    Vervolgens zou ik verder met het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnose-aansluiting en het ophalen van alle opgeslagen foutcodes. Het schrijven van de codes (en relevante freeze frame data) naar beneden kan later nuttig blijken in uw diagnose. Daarna duidelijk de codes en proefrit het voertuig (indien mogelijk) en of de code gereset. Mocht de code onmiddellijk opnieuw in te stellen, voert u een handmatige turbodruk testen en vergelijken de feitelijke bevindingen met de specificaties van de fabrikant. Indien de werkelijke vuldruk overschrijdt maximumeisen vermoedt een probleem in de bypass besturingssysteem of uitlaatleidingen systeem.

    De normale vuldruk voor moderne geforceerde luchtinlaatsystemen tussen negen en veertien pond. Als werkelijke boost druk binnen de specificaties van de fabrikant, vermoedt dat er een defect boost druksensor, een slechte PCM, of een PCM programmeerfout. Gebruik de DVOM en uw voertuig informatiebron om de boost druksensor en systeem circuits te testen als nodig is.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p0049
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p0049

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp