OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
turbocompressor / Supercharger Turbine Overspeed
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Toyota, etc.). Hoewel generieke, specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Als u een code P0049 in een ingerichte OBD-II hebben ondervonden, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft gedetecteerd een turbocharger of supercharger turbine hoog toerental. Deze code kan worden toegeschreven aan een mechanische of elektrische storing in het geforceerde luchtinlaat (FAI) systeem.
geforceerde luchtinlaatsystemen, turbo aanjagers en beide worden gebruikt aan motorwerking te verhogen. Het ontwerp wordt omgevingslucht getrokken in elk type inrichting, die vervolgens comprimeert de lucht dwingt in de motor verbrandingskamers. De wijze waarop zij worden aangedreven is het belangrijkste verschil tussen de turbocompressor en supercharger. Terwijl de compressor wordt aangedreven door een riem die loopt de motor krukas, wordt de turbo aangedreven door de uitlaatgassen van de motor. Met het oog op de lucht die wordt ingevoerd om de motor nog koeler en dichter te maken, FAI systemen vaak gebruik van een soort van intercooler. Een methanol of koud water injectie kan ook worden gebruikt voor dit doel.
De boost controller is gewoonlijk een geïntegreerd onderdeel van het PCM. Gegevens van de motor en transmissie sensoren wordt berekend door het PCM om de mate van vuldruk vereist voor de motor uit te voeren op een optimaal niveau te bepalen. Te bepalen of vuldruk voldoet gewenste niveau wordt bewaakt (door de PCM) via een of meer boost druksensoren. De PCM vergelijkt de werkelijke vuldruk met de gewenste vuldruk en activeert bypass regelkleppen en / of afblazen kleppen (indien nodig) een overboost aandoening.
De meeste bypass regelkleppen en blaas afsluiters voorkomen worden bediend elektronisch. Voorafgaand aan het proberen van een diagnose voor een code P0049, raadpleeg dan een betrouwbare informatie bron in het voertuig (zoals All Data DIY) voor informatie over de geforceerde lucht inductie systeem voor uw voertuig.
Als de PCM een boostniveau druk die hoger is dan de geprogrammeerde grens detecteert, wordt een code P0049 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
Related turbo / supercharger motor foutcodes:
Symptomen & Ernst
Een ware turbo / supercharger overboost’ aandoening kan ernstige FAI inrichting en / of motorschade derhalve een opgeslagen code P0049 moeten worden beschouwd als ernstig.
De symptomen van een P0049 code kunnen omvatten:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn: p >
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een betrouwbare informatie over het voertuig bron (zoals All data DIY), en een handleiding oppepper drukmeter zal nodig zijn om een code P0049 vast te stellen.
ik wil graag beginnen met een grondige inspectie van alle bedrading, turbocharger levering slangen en vacuümslangen gerelateerde aan de turbocompressor en de boost control-systeem, bij een poging om een P0049 vast te stellen.
Vervolgens zou ik verder met het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnose-aansluiting en het ophalen van alle opgeslagen foutcodes. Het schrijven van de codes (en relevante freeze frame data) naar beneden kan later nuttig blijken in uw diagnose. Daarna duidelijk de codes en proefrit het voertuig (indien mogelijk) en of de code gereset. Mocht de code onmiddellijk opnieuw in te stellen, voert u een handmatige turbodruk testen en vergelijken de feitelijke bevindingen met de specificaties van de fabrikant. Indien de werkelijke vuldruk overschrijdt maximumeisen vermoedt een probleem in de bypass besturingssysteem of uitlaatleidingen systeem.
De normale vuldruk voor moderne geforceerde luchtinlaatsystemen tussen negen en veertien pond. Als werkelijke boost druk binnen de specificaties van de fabrikant, vermoedt dat er een defect boost druksensor, een slechte PCM, of een PCM programmeerfout. Gebruik de DVOM en uw voertuig informatiebron om de boost druksensor en systeem circuits te testen als nodig is.