OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een supercharger of turbocharger (Toyota, GMC Chevrolet Duramax, Mazda, Chrysler, Jeep, Ford Powerstroke, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Turbochargers en aanjagers zijn luchtpompen die kracht lucht in de motor te verhogen. Aanjagers worden door de motor aangedreven krukas door een riem, terwijl turboladers worden aangedreven door uitlaatgassen van de motor.
Veel moderne turbo voertuigen te gebruiken wat een turbolader met variabele geometrie (VGT) .Dit type turbo heeft verstelbare schoepen rond de buitenzijde van de turbine die kan worden geopend en gesloten om de mate van versterking verschillen bedoelde druk. Hierdoor kan de turbo onafhankelijk van het motortoerental te regelen. In het algemeen, de lamellen zijn geopend wanneer de motor onder lichte belasting en open als lading toeneemt. Vaanstand wordt bestuurd door de aandrijflijn (PCM), waarbij typisch een elektronische magneetklep of motor. Turbo vaanstand wordt bepaald met een speciale positiesensor.
Bij voertuigen die een traditionele, constant debiet turbolader of compressor gebruiken, versterking wordt geregeld via een wastegate of omloopklep. Deze klep opent naar verlichten turbodruk. De PCM controleert het systeem met een boost druksensor.
Met betrekking tot deze foutcode, de ” A ” geeft het probleem met een gedeelte van het systeem schakeling, in plaats van een bepaald symptoom of onderdeel.
Code P0048 ingesteld wanneer het PCM een hoge impuls solenoïdeklep signaal, ongeacht of de motor gebruikt een VGT turbo of traditionele turbo / supercharger.
Een stijl van turbo boost solenoïdeklep:
Gerelateerde turbo / supercharger motor foutcodes:
Code Ernst & Symptomen
De ernst van deze codes is matig tot ernstig. In sommige gevallen kan leiden tot problemen met de turbo / supercharger leiden tot ernstige schade aan de motor. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.
De symptomen van een P0048 code kunnen omvatten:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Begin met een visuele inspectie van de turbo en turbo controlesysteem. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde draden, vacuüm lekken etc. Vervolgens cheque van dienst bulletins technische (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.
De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je doorverwezen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.
Controleer het systeem functie door de commandant van de solenoïdeklep om verandering positie met behulp van een bidirectionele scan tool. Verhoog het motortoerental tot ongeveer 1200 RPM en schakelen de spoel tussen aan en uit. Terwijl u dit doet, moet motortoerental veranderen en de sensor positie PID op de scan instrument moet ook veranderen. Als de RPM fluctueert maar de positie / druk PID niet verandert, vermoedt een probleem met de sensor of het circuit. Als RPMS niet veranderen helemaal vermoeden een probleem met de solenoïdeklep, turbo / supercharger of bedrading