OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
turbocompressor / Supercharger Boost control een positie overschreden Learning Limit
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Chevy (Chevrolet), GMC (Duramax), Dodge, Ram (Cummins), Isuzu, Ford, Opel, VW, enz. Hoewel de generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren afhankelijk van jaar, . merk, model en aandrijflijn configuratie
turbocompressors, aanjagers en andere krampachtige (FI) systemen overigens gebruik energie uit de motor (dwz uitlaat pulsen,-riemaandrijving schroeftype, etc.) om de hoeveelheid lucht die kan worden ingebracht in de verbrandingskamer te verhogen (volumetrisch rendement verhoogd).
Aangezien in krampachtige systemen inname drukken moeten variëren en dienen naar volgens velen de macht behoeften van de operator. Fabrikanten een vorm van versterking regelklep (AKA, overloopklep, verhoging magneetklep, enzovoort), die wordt bewaakt en geregeld door de ECM (motorregeleenheid), ervoor zorgen dat de lucht / brandstofmengsel stoichiometrisch (ideaal) . Het doet dit door het mechanisch aanpassen van de ” schoepen ” in de lader. Deze schoepen zijn verantwoordelijk voor het instellen van de mate van versterking (inlaatdruk) aan de kamer. Zoals u zich kunt voorstellen, een probleem binnen de boost regelende component, kunnen rijgedrag problemen veroorzaken. Het probleem is, wanneer de ECM controle verliest van de boost, typisch, uw voertuig gaat in ” slap ” stand zetten zodat motorschade (via boven / onder-boost omstandigheden waardoor een potentieel schadelijke rijke en / of magere A / F-mengsel)
Wat de letter ” A ” hier gaat, kan het zijn om een connector, draad, circuit groep, enz. Dat gezegd hebbende, de specificaties van de fabrikant is de beste bron u voor dit zou kunnen hebben te onderscheiden.
De ECM verlicht de check engine licht (CEL ) met P003A en voorschriften wanneer een storing in de boost regelsysteem detecteert
de P003A DTC wordt geactiveerd wanneer de ECM (motorregeleenheid) de positie van de & quot detecteert;. a ” boost bedieningsarm (verbonden met de schoepen), om buiten gewenste bereik (s)
Een turbocompressor en bijbehorende onderdelen.
Wat is de ernst van deze DTC?
ernst is ingesteld op matig-hoog. Wanneer er een probleem is binnen de gedwongen inductie systeem, riskeert u het wijzigen van de lucht / brandstofmengsel. Welke zou, naar mijn mening zal leiden tot aanzienlijke schade aan de motor als ze genegeerd of onbeheerd. Niet alleen heb je het risico op beschadiging van de interne onderdelen van de motor, maar u krijgt verschrikkelijke brandstofverbruik in het proces te voeren, dus het is in uw belang om eventuele gebreken in de krampachtige systeem te herstellen.
Wat zijn een aantal van de symptomen van de code
de symptomen van een P003A foutcode kunnen zijn:?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
Oorzaken voor deze P003A code kunnen omvatten:
Wat zijn sommige stappen P003A het oplossen van problemen?
Basic Step # 1
een belangrijke opmerking om te onthouden is dat, krampachtige systemen genereren een gevaarlijke hoeveelheid warmte en zal uw huid ernstig branden als onbeschermde en / of de motor koud is. Dat gezegd hebbende, visueel Zoek de boost control solenoïde. Gewoonlijk worden deze rechtstreeks op de lader zelf, maar niet altijd gemonteerd. Eenmaal gevestigd, zorg ervoor dat de mechanische functionaliteit is aan par.
Dit is noodzakelijk omdat immers, het mechanisch controleert uw oplader en boost druk. Als u handmatig de hendel van de spoel kan bewegen op de lader behuizing, dat is een goed teken. Bedenk echter, in sommige systemen, is het zo niet mogelijk zijn om deze.
Basic Step # 2
Ik heb gezien, soms, deze spoelen bezitten verstelbare hefbomen doen, die helpt bij het vinden van de ” sweet ” plek. Natuurlijk, dit varieert sterk tussen de fabrikanten dus doe je onderzoek eerst
. OPMERKING: Wees zo niet-invasieve zoals hier mogelijk. Je wilt niet om schade lader onderdelen als ze de neiging duur te zijn.
Basic Stap # 3
Afhankelijk van uw configuratie, de module kan worden rechtstreeks op de boost control gemonteerd. Als bijvoorbeeld een vergadering laten we. Als dat zo is, Zorg ervoor dat er geen tekenen van water binnendringen. Elk teken van corrosie / water / schade, en de vergadering (of, indien mogelijk, alleen de module) zal waarschijnlijk moeten worden vervangen.
Basic Stap # 4
Let goed de harnassen naar de boost control elektromagnetische. Deze worden geleid in de nabijheid van een beschadiging hoeveelheid warmte. Het merendeel van de tijd, met thermische beschadiging aanwezig is, zal duidelijk zijn vroeg in de probleemoplossing.