OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Generic: HO2S Heater Controle Circuit Hoog (Bank 1 Sensor 2)
Nissan: Verwarmde zuurstofsensor (HO2S) 2 Bank 1 – gloeispanning high
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Toyota, VW , Ford, Dodge, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Nissan, enz. Specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.
Zuurstofsensoren met een verwarmingselement zijn aanwezig op de motoren van vandaag. Verwarmd Zuurstofsensoren (HO2S) zijn inputs voor het PCM (Motormanagementsysteem) tot zuurstofgehalte in het uitlaatsysteem te bepalen.
De PCM gebruikt de informatie verkregen uit de bank 1,2 HO2S voornamelijk het bewaken doelmatigheid van de katalysator. Kenmerken dit sensor een verwarmingselement. Terwijl in pre-OBDII voertuigen een zuurstofsensor was een draad sensor, nu ze vaker 4 draadsensoren: Twee gewijd aan de zuurstofsensor en twee gewijd aan het verwarmingselement. De zuurstofsensorverwarming feite vermindert de tijd die nodig is om een gesloten lus te bereiken. De PCM regelt de verwarming tot. De PCM controleert ook continu het verwarmingselement circuits abnormale spanningen of in sommige gevallen zelfs abnormale stroomsterktes.
Afhankelijk van het merk van voertuig, de zuurstofsensorverwarming wordt geregeld op twee manieren. (1) De PCM controleert direct de spanningstoevoer naar de verwarming direct of via een relais HO2S en aarde wordt geleverd door vast het voertuig. (2) Er is een gefuseerde 12 volt batterij voer (B +) die 12 volt feeds om het verhittingselement wanneer de ontsteking aan staat en de besturing van de verwarming wordt uitgevoerd door een bestuurder in de PCM waarbij de bodemzijde van de verhitterketen bestuurt . Uitzoeken welke je hebt is belangrijk omdat de PCM de kachel onder verschillende omstandigheden activeert. Als de PCM een abnormaal hoge spanningstoestand de verwarming detecteert, kan P0038 instellen. Deze code wordt alleen over het verwarmen schakeling helft van de Zuurstofsensor
Symptomen
De symptomen van een P0038 DTC kunnen omvatten:.
Er zou waarschijnlijk geen andere symptomen
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0038 code zijn onder andere:. p >
Mogelijke oplossingen
Ten eerste, een visuele inspectie van de bank 1, 2 HO2S (zuurstofsensor) en de bedrading. Als er schade aan de sensor of schade aan de bedrading, repareren indien nodig. Controleer op kale draden waar de bedrading sensor binnenkomt. Dit kan vaak vermoeidheid en de oorzaak shorts. Zorg ervoor dat de bedrading wordt verpletterd vanaf uitlaat. Reparatie bedrading of sensor vervangen indien nodig
Als alles in orde blijkt, de stekker Bank 1,2 HO2S en controleer of er 12 volt B + aanwezig met de sleutel op motor uit, (of gemalen aanwezig, afhankelijk het systeem). Controleer de verwarmingsregeling (grond) keten intact. Verwijder in de O2 sensor en controleer op beschadigingen. Als u toegang tot weerstand specificaties kunt u een ohmmeter gebruiken om een weerstand test van het verwarmingselement uit te voeren. Oneindige weerstand staat voor een open weer in de kachel. Vervang de O2 sensor noodzakelijk.