P0038 HO2S Heater Controle Circuit Hoog (Bank 1 Sensor 2)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Generic: HO2S Heater Controle Circuit Hoog (Bank 1 Sensor 2)
Nissan: Verwarmde zuurstofsensor (HO2S) 2 Bank 1 – gloeispanning high

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Toyota, VW , Ford, Dodge, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Nissan, enz. Specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Zuurstofsensoren met een verwarmingselement zijn aanwezig op de motoren van vandaag. Verwarmd Zuurstofsensoren (HO2S) zijn inputs voor het PCM (Motormanagementsysteem) tot zuurstofgehalte in het uitlaatsysteem te bepalen.

De PCM gebruikt de informatie verkregen uit de bank 1,2 HO2S voornamelijk het bewaken doelmatigheid van de katalysator. Kenmerken dit sensor een verwarmingselement. Terwijl in pre-OBDII voertuigen een zuurstofsensor was een draad sensor, nu ze vaker 4 draadsensoren: Twee gewijd aan de zuurstofsensor en twee gewijd aan het verwarmingselement. De zuurstofsensorverwarming feite vermindert de tijd die nodig is om een ​​gesloten lus te bereiken. De PCM regelt de verwarming tot. De PCM controleert ook continu het verwarmingselement circuits abnormale spanningen of in sommige gevallen zelfs abnormale stroomsterktes.

Afhankelijk van het merk van voertuig, de zuurstofsensorverwarming wordt geregeld op twee manieren. (1) De PCM controleert direct de spanningstoevoer naar de verwarming direct of via een relais HO2S en aarde wordt geleverd door vast het voertuig. (2) Er is een gefuseerde 12 volt batterij voer (B +) die 12 volt feeds om het verhittingselement wanneer de ontsteking aan staat en de besturing van de verwarming wordt uitgevoerd door een bestuurder in de PCM waarbij de bodemzijde van de verhitterketen bestuurt . Uitzoeken welke je hebt is belangrijk omdat de PCM de kachel onder verschillende omstandigheden activeert. Als de PCM een abnormaal hoge spanningstoestand de verwarming detecteert, kan P0038 instellen. Deze code wordt alleen over het verwarmen schakeling helft van de Zuurstofsensor

Symptomen

De symptomen van een P0038 DTC kunnen omvatten:.

  • MIL ( storingsindicatielampje) verlichting
  • Er zou waarschijnlijk geen andere symptomen

    oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0038 code zijn onder andere:.

  • Defecte Bank 1,2 HO2S (zuurstofsensor)
  • openen weer in de kachel stuurschakeling (12 volt PCM regeltraject)
  • Short B + (batterij voltage) in het verwarmingselement stuurschakeling (12 volt PCM regeltraject)
  • speelplaatsen circuit (12 volt PCM regeltraject)
  • stijgend grond op verwarming besturingsschakeling (op PCM grond gecontroleerde systemen)
  • Mogelijke oplossingen

    Ten eerste, een visuele inspectie van de bank 1, 2 HO2S (zuurstofsensor) en de bedrading. Als er schade aan de sensor of schade aan de bedrading, repareren indien nodig. Controleer op kale draden waar de bedrading sensor binnenkomt. Dit kan vaak vermoeidheid en de oorzaak shorts. Zorg ervoor dat de bedrading wordt verpletterd vanaf uitlaat. Reparatie bedrading of sensor vervangen indien nodig

    Als alles in orde blijkt, de stekker Bank 1,2 HO2S en controleer of er 12 volt B + aanwezig met de sleutel op motor uit, (of gemalen aanwezig, afhankelijk het systeem). Controleer de verwarmingsregeling (grond) keten intact. Verwijder in de O2 sensor en controleer op beschadigingen. Als u toegang tot weerstand specificaties kunt u een ohmmeter gebruiken om een ​​weerstand test van het verwarmingselement uit te voeren. Oneindige weerstand staat voor een open weer in de kachel. Vervang de O2 sensor noodzakelijk.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p0038
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p0038

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp