OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Generic: HO2S Heater Controle Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)
Nissan: Verwarmde zuurstofsensor (HO2S) 2 Bank 1 – gloeispanning laag
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Toyota, VW , Ford, Dodge, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Acura, etc. Specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.
Verwarmde Zuurstofsensoren (HO2S) zijn inputs gebruikt door de PCM (Powertrain control Module ) tot zuurstofgehalte in het uitlaatsysteem te bepalen. Bank 1, sensor 2 verwijst naar de tweede sensor weer bank 1. De PCM gebruikt de informatie verkregen uit de bank 1,2 HO2S vooral om de efficiëntie van de katalysator te controleren. Kenmerken dit sensor een verwarmingselement
De PCM beheert deze kachel op te warmen de sensor bedrijfstemperatuur. Hierdoor kan de motor gesloten lus sneller in te voeren en vermindert de uitstoot op koude opstarten. De PCM controleert voortdurend de kachel circuits abnormale spanningen of in sommige gevallen zelfs stroomsterktes. Afhankelijk van het merk van voertuig, wordt de zuurstofsensorverwarming gecontroleerd op twee manieren. Eén manier is dat de PCM controleert direct de spanningstoevoer naar de verwarming direct of via een relais HO2S en aarde wordt geleverd door vast het voertuig. Omgekeerd zou een gecondenseerde 12 volt batterij voer (B +) die 12 volt feeds om het verhittingselement wanneer de ontsteking aan staat en de besturing van de verwarming wordt uitgevoerd door een bestuurder in de PCM waarbij de bodemzijde van de verhitterketen bedieningsorganen .
het vinden van welke je hebt is belangrijk omdat de PCM de kachel onder verschillende omstandigheden activeert. Als de PCM een abnormaal lage spanning detecteert op het verwarmingscircuit kunnen P0037 instellen
Symptomen
De symptomen van een P0037 DTC kunnen omvatten:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0037 foutcode kan omvatten :
Mogelijke oplossingen
Doe een visuele inspectie van de Bank 1, 2 HO2S en kabelboom. Als er schade aan de sensor of schade aan de bedrading, reparatie / vervangen indien nodig. Zorg ervoor dat de bedrading wordt verpletterd vanaf uitlaat. Als al lijkt orde, trek de bank 1, 2 HO2S en controleer of er 12 volt B + aanwezig met de sleutel op motor uit, (of gemalen aanwezig is, afhankelijk van het systeem).
Controleer de heater control (grond) keten intact. Verwijder in de O2 sensor en controleer op beschadigingen. Als u toegang tot weerstand specificaties kunt u een ohmmeter gebruiken om een weerstand test van het verwarmingselement uit te voeren. Oneindige weerstand staat voor een open weer in de kachel. Vervang de O2 sensor noodzakelijk.