OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Intake Valve Controle Solenoid Circuit Range / performance Bank 2
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Toyota, VW, Ford, Dodge, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Acura, etc. Specifieke reparatie stappen kan afhankelijk van het model.
bij voertuigen met variabele kleptiming (VVT) worden nokkenassen bestuurd door hydraulische aandrijvingen gevoed door de motorolie systeem door besturing elektromagneten door de motorregeleenheid / aandrijflijn besturingsmodule (ECM / PCM). De ECM / PCM heeft gedetecteerd het bewegingsbereik van de inlaatnokkenas op Bank2 buiten specificaties of niet werkt bij geboden. Bank 2 verwijst naar de zijde van de motor tegenover cilinder # 1 – zeker te gaan welke zijde correct volgens specificaties van de producent. De inlaatklep solenoïdeklep bevindt zich meestal op het inlaatspruitstuk van de cilinderkop
. Opmerking: Deze code kan ook gepaard gaan met codes P0081, P0082 en P0083 – als een van deze codes bestaan, bevestigen de elektromagnetische probleem alvorens verder te gaan met de diagnose van het circuit range / prestatie kwestie. Deze code is vergelijkbaar met codes P0026, P0027 en P0029
Symptomen
De symptomen van een P0028 DTC kunnen zijn:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0028 diagnostische foutcode kunnen omvatten:
Mogelijke oplossingen
Motorolie – Controleer het oliepeil van de motor om ervoor te zorgen motorolie capaciteit voldoende is. Aangezien de actuatoren werken oliedruk, de juiste hoeveelheid olie is essentieel voor een goede werking van het VVT systeem. Vuile of verontreinigde vloeistof kan ophoping wat kan leiden tot falen van de solenoïdeklep en de nokkenas aandrijving veroorzaken
magneetklep -. De elektroklep voor de nokkenas kan worden gecontroleerd continuïteit behulp van een digitale volt / ohm-meter ( DVOM) met de functie ohm, door de stekker van de solenoïde bedradingsonnectoren en controle van de weerstand van de spoel met de (+) en (-) draden van de DVOM op elke terminal. Zorg ervoor dat de interne weerstand binnen specificaties van de fabrikant, indien beschikbaar. Als de weerstand binnen de specificaties, verwijder de solenoïde te gaan is niet vervuild of indien er schade aan de afdichtende O-ringen tot een verlies van oliedruk veroorzaken
nokkenas aandrijving -. De nokkenas actuator een mechanische inrichting bestuurd door inwendige veerdruk aangepast door olie door de magneetklep toegevoerd. Wanneer er geen oliedruk wordt geleverd, zal het standaard een ” veilig ” positie. Raadpleeg de fabrikant voorgestelde procedure voor de nokkenas aandrijving van de nokkenas van de motor verwijderen geen lekken aanwezig waarborgen dat een verlies van oliedruk zou leiden naar en van hydraulische toevoer / retour toevoerleidingen van de aandrijving of bij de actuator zelf. Check distributieketting / riem en componenten zorgen dat ze in goede staat en in de juiste positie op de nokkenas tandwiel gemonteerd
ECM / PCM -. De ECM / PCM commando de magneetklep via een pulsbreedte gemoduleerd signaal (PWM) de hoeveelheid aan / uit regelen, wat resulteert in een regeling van de druk gebruikt om de nokkenas actuator bewegen. Een grafische multimeter of oscilloscoop gereedschap nodig om het PWM signaal zien goede werking van de ECM / PCM waarborgen. Het PWM-signaal te controleren, wordt de positieve (+) draad getapt in de bodemzijde van de elektroklep (indien deze door constante spanning, gemalen geregeld) of de aangedreven zijde van de magneetklep (als permanent geaarde, positieve controle) en negatief (-) kabel is een goed bekende aarde verbonden. Als het PWM-signaal is niet in overeenstemming met de veranderingen in het motortoerental, kan er een probleem met de ECM / PCM zijn.