OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Een nokkenasprofiel Controle Circuit High Bank 2
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Voertuigen beïnvloed kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Volvo, Chevrolet, Ford, Dodge, Porsche, Ford, Land Rover, Audi, Hyundai, Fiat, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
de nokkenas is verantwoordelijk voor functies van de ventielen. Het gebruikt een as met lobben geïntegreerd in het ontwerp van een specifieke meting (afhankelijk van het motortype fabrikant en model) op, wanneer het mechanisch getimed gewoon, nauwkeurig openen en sluiten kleppen op de optimale hoeveelheid / snelheid. De krukas en de nokkenas zijn mechanisch verbonden met verschillende stijlen (bijvoorbeeld riem, ketting)
In de code beschrijving noemen zij de nokkenas ” Profiel “. Wat bedoelen ze hier, is de vorm of de rondheid van de kwab. Sommige systemen maken gebruik van deze verstelbare kwabben, ik ga noemen, om precies te integreren een efficiëntere ” kwab design ” op bepaalde tijden. Deze zijn voordelig omdat bij verschillende motorsnelheden en belastingen, met een ander nokkenasprofiel kan volumetrisch rendement onder andere voordelen, afhankelijk van de vraag van operators verhogen. Het is belangrijk op te merken, de meeste keren is het niet een andere fysieke kwab eerder, fabrikanten mimic een ” nieuwe kwab ” door het variëren strategieën (d.w.z. schakelbaar / regelbaar tuimelaar componenten)
De letter ” 2 ” in de beschrijving is zeer waardevol in dit geval. Niet alleen kan de nokkenas zijn aan weerszijden, maar er kunnen 2 assen op elke cilinderkop. Het is dus belangrijk om duidelijk te maken welke nokkenas u werkt voordat u verder gaat. Voor zover banken gaan, zal de bank 1 degene met cilinder # 1 zijn. De meeste tijden, B verwijst naar de uitlaatnokkenas en A verwijst naar de inlaatnokkenas. Dit alles hangt af van welke specifieke motor u werkt met een zo zijn er talloze verschillende ontwerpen dat deze diagnose procedures, afhankelijk welke u eigenaar zal veranderen. Raadpleeg ze dienst fabrikant gebruiksaanwijzing voor de details.
De ECM (Engine Control Module) verlicht de CEL (Check Engine Light) met P001F en voorschriften wanneer het een storing in de nokkenas profiel controle circuit detecteert. P001F wordt ingesteld wanneer er een hoge elektrische toestand binnen de bank 2 circuit.
Wat is de ernst van deze DTC?
Ernst is ingesteld op medium. Dat gezegd hebbende, dit is een algemene richtlijn. Afhankelijk van uw specifieke symptomen en storingen, zal de ernst sterk variëren. In het algemeen echter geen hydraulische uitgifte of iets te maken met de interne systemen van de motor, heb ik de neiging om aan te bevelen het repareren van het probleem zo spoedig mogelijk. Niet echt een gebied van het voertuig dat u wilt verwaarlozing, dus krijgen gediagnosticeerd en gerepareerd door een professionele als u hoeft te doen!
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
Symptomen van een P001F foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
Oorzaken voor deze P001F code kunnen zijn:
Wat zijn enkele stappen P001F het oplossen van problemen?
Basic Step # 1
het eerste wat je nodig hebt om hier te doen is controleren of de algemene integriteit van de olie uw engine wordt momenteel gebruikt. Als er te weinig in orde is, controleer dan de netheid van de olie zelf. Als zwart of een donkere kleur, vervang de olie en het filter. Ook altijd een oogje houden op uw olie schema. Dit is uiterst belangrijk in dit geval, omdat, wanneer wordt uw olie niet goed onderhouden, kan de olie langzaam worden besmet. Dit is een probleem omdat olie vuil of zich vuil kan storingen in hydraulische systemen motor veroorzaken (d.w.z. nokkenasprofiel besturingssysteem). Slib is een ander gevolg van het gebrek aan olie onderhoud, het kan ook storingen in verschillende systemen van de motor veroorzaken. Dat gezegd hebbende, raadpleegt u de service handleiding voor schema’s en vergelijken met uw staat van dienst. Heel belangrijk
LET OP: Altijd gebruik door de fabrikant aanbevolen olie viscositeit. Olie die is te dik of te dun kan en zal leiden tot problemen op de weg dus verzeker jezelf voordat het kopen van een olie.
Basic Step # 2
Zoek het harnas, kabels en stekkers gebruikt in het nokkenasprofiel stuurschakeling. U moet een schema om te helpen bij Kabelidentificatie vinden. Schema’s zijn te vinden in specifieke service manual je voertuig. Controleer alle kabels en kabelbomen voor enige tekenen van beschadiging of slijtage. Aansluitingen moeten ook de connector worden geïnspecteerd. Het is gebruikelijk dat connectoren losraken als gevolg van gebroken tabs. Vooral deze connectoren, want ze zijn onderworpen aan consistente motortrillingen
. OPMERKING: Het is een goed idee om elektrisch contact schoner te gebruiken op de pinnen en verbindingen met het aansluiten en verwijderen van aansluitingen in een handomdraai als u werken aan het maken en voor de toekomst.