P0017 krukaspositie - nokkenaspositiesensor Correlatie (Bank 1 Sensor B)

Wat wil dat zeggen?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Ford, Dodge, Toyota , VW, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Acura, etc.

de krukas positiesensor (CKP) en Nokkenasstandsensor (CMP) in harmonie met de vonk / brandstoftoevoer en timing regelen. Beiden bestaan ​​uit een reluctor of toon, ring, die over een magnetische sensor, die een spanning opwekt, indicatiepositie.

De krukas sensor bevindt zich in de primaire ontstekingssysteem en fungeert als “trigger” . Het detecteert de positie van de krukas relais die informatie aan de PCM of ontsteker (afhankelijk van de auto) controle ontstekingstijdstip. De Nokkenaspositiesensor detecteert de positie van de nokkenassen en stuurt de informatie naar de PCM. De PCM gebruikt het CMP signaal aan het begin van de injectie-sequentie te identificeren. Welke banden beide assen en de sensoren elkaar is de tandriem of ketting. De nok en onstabiele nauwkeurig moeten samen worden getimed.

Als de PCM detecteert dat de kruk en de nok signalen uit de tijd van een bepaald aantal graden, deze DTC zal stellen. Bank 1 is de zijde van de motor die cilinder # 1 bevat, ” B ” sensor is waarschijnlijk de uitlaatnokkenas side.

is niet ongebruikelijk op bepaalde modellen deze DTC zien in samenhang met P0008, P0009, P0016, P0018 en P0019. Als u een GM-auto en hebben die meerdere DBC’s, check voor de dienst bulletins die van toepassing kunnen zijn om uw motor

Symptomen

De symptomen van een P0017 zal of kan zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichting
  • De motor kan draaien, maar met verminderde prestaties
  • De motor kan aanzwengelen, maar niet starten
  • de motor kan een rammelaar in de buurt van de harmonische balancer met vermelding van de tone ring is beschadigd vertonen
  • de motor kan starten en uit te voeren, maar slecht
  • Oorzaken

    Oorzaken kunnen zijn:

  • distributieketting uitgerekt of tandriem overgeslagen een tand als gevolg van slijtage
  • Onjuiste uitlijning van tandriem / ketting
  • klankring op krukas gleed / gebroken
  • Toon ring op nokkenas geschoven / gebroken
  • Bad crank sensor
  • Bad cam sensor
  • Beschadigde bedrading crank / cam sensor
  • distributieriem / kettingspanner beschadigd
  • Een onjuist Torqued krukas balancer
  • Een verkeerd ingebouwd of verkeerd getimede motor
  • Een loo se ontbreken krukas balancer bolt
  • De CMP actuator spoel vast geopend
  • De CMP actuator vast in een andere dan 0 graden
  • Mogelijke oplossingen positie

    Als uw auto is nieuw genoeg dat is nog steeds powertrain warranty, laat de dealer uit te voeren reparaties.

  • In de eerste plaats een visuele inspectie de nok en crank sensoren en hun harnassen op beschadigingen. Als u merkt gebroken / gerafeld draden, reparatie en controleer opnieuw.
  • Als u toegang tot een reikwijdte hebben, controleer dan de nok en crank patronen. Als een patroon ontbreekt, vermoedt dat een defecte sensor of een slippende toon ring. Verwijder het nokkenastandwiel en de krukas harmonische balancer en inspecteer de toon ringen voor een goede afstemming en zorg ervoor dat ze niet los of beschadigd of dat ze niet geschoren de sleutel die uitgelijnd hen. Als ze goed geïnstalleerd sensor vervangen.
  • Als het signaal normaal lijkt, controleer de distributieketting / riem voor een juiste uitlijning. Als het uitgelijnd, controleert een beschadigde spanner die mogelijk maken de ketting / riem een ​​tand of meerdere tanden glijden. Controleer dat de band / ketting niet gestrekt. . Reparatie en hertest
  • Als dit DTC shows up op een Chevy Colorado en GMC Canyon pick-up, en je hebt een P0014 DTC op hetzelfde moment, hier te gaan voor een mogelijke oplossing: Densolor Cam / crank Position DTC’s

    Neem contact op met een service van de fabriek reparatie handleiding als u specifieke informatie over het voertuig nodig hebben.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p0017
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p0017

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp